Jump to content

Velmi kvalitní produkty od Asusu :)


Recommended Posts

Přišel jsem si sem stěžovat a podělit se se svými zkušenostmi, protože mi asi nic jinýho nezbývá... 

Zítra to bude měsíc, co jsem z bazaru koupil nový, nerozbalený ASUS VG27WQ1B s roční zárukou. Monitor jsem rozbalil a vše bylo ok.

Předevčírem jsem si ale všiml, že se na monitoru "vytvořil" mrtvý pixel. Mojí otázkou teď je, co mám dělat? Monitor jsem sice ještě nereklamoval, ale otázkou je, zda mi reklamaci vůbec uznají. Našel jsem na netu, že potřebuji mít 3 a více mrtvých pixelů, aby mi Asus reklamaci uznal. 

 

Kdo ví... Měl jsem pár Asus produktů a jen jediný z nich neměl problém.

Mé neblahé zkušenosti s Asusem -  Poslal jsem notebook na reklamaci kvůli nefunkční klávese na klávesnici a občas nefungujícímu touchpadu a reklamaci mi zamítli z důvodu polití tekutinou. Notebook s kapalinou ve styku NIKDY nebyl. 

Dále grafika STRIX 1070, přestalo svítit RGB. Na funkčnost to nemá vliv, ale když si za to zaplatím, tak to chci mít funkční. Grafiku jsem reklamovat nemohl, přestože byla v záruce, protože jsem neměl fakturu.

V pořadí je také deska Crosshair VI, na které přestaly fungovat některé USB porty. Kupodivu mi reklamace byla uznána. Desku jsem vyměnil za STRIX B350-I, kterou mám právě v PC. Nevím, jestli to byla dobrá volba, když si uvědomím, že mi vlastně nic od Asusu nevydrželo přes 2 roky...

No a momentálně monitor, o kterém Vám tady píšu. Pro jistotu sem dám fotku pixelu, jestli třeba není jen zaseknutý... Každopádně, na bílé ploše svítí červeně, na modré černě a na zelené taky černě.

 

Zajímalo by mě, jaké má zkušenosti @Flank3r, který v Asusu, pracuje... Šance, že mi reklamaci uznají, je asi mizivá, že? 

 

 

 

IMG_0897.jpg

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

asus je taky isty šmelinar ako kazdy iny vyrobca, potrebuju vygenerovať zisk na produkte.

ak nebol notebook oliaty, trebalo to dokazať zo strany servisu.

s grafikou maš smolu, ako sa vravi " bez papiera ani na hajzel" , a nedokazem sa prestat rehotat na inzeratoch kde kazdy druhy tvrdi ze "zaruka u vyrobcu" , no urciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee . len zabudnu napisat taku drobnost ze treba "invoice", preloz si to.

 

a u mna sa osobne veci neohreju viac ako rok takze poruchovost ti nepotvrdim . sam mam asus dosku uz druhu tej istej rady a funguje lepsie ako drahsia gigabyte co sa tyka spolahlivosti a podpory . zato msi nikdy viac nechcem vidiet,  co sa tyka dosiek. monitor msi zatial ok bez zavad.

Editoval(a) Division2 Ubisoft
  • Like 1
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
1 hour ago, Max Ihm napsal(a):

Předevčírem jsem si ale všiml, že se na monitoru "vytvořil" mrtvý pixel. Mojí otázkou teď je, co mám dělat? Monitor jsem sice ještě nereklamoval, ale otázkou je, zda mi reklamaci vůbec uznají. Našel jsem na netu, že potřebuji mít 3 a více mrtvých pixelů, aby mi Asus reklamaci uznal. 

 

Mé neblahé zkušenosti s Asusem -  Poslal jsem notebook na reklamaci kvůli nefunkční klávese na klávesnici a občas nefungujícímu touchpadu a reklamaci mi zamítli z důvodu polití tekutinou. Notebook s kapalinou ve styku NIKDY nebyl. 

Dále grafika STRIX 1070, přestalo svítit RGB. Na funkčnost to nemá vliv, ale když si za to zaplatím, tak to chci mít funkční. Grafiku jsem reklamovat nemohl, přestože byla v záruce, protože jsem neměl fakturu.

V pořadí je také deska Crosshair VI, na které přestaly fungovat některé USB porty. Kupodivu mi reklamace byla uznána. Desku jsem vyměnil za STRIX B350-I, kterou mám právě v PC. Nevím, jestli to byla dobrá volba, když si uvědomím, že mi vlastně nic od Asusu nevydrželo přes 2 roky...

No a momentálně monitor, o kterém Vám tady píšu. Pro jistotu sem dám fotku pixelu, jestli třeba není jen zaseknutý... Každopádně, na bílé ploše svítí červeně, na modré černě a na zelené taky černě.

Takhle mrtvý pixel se většinou nevytvoří z ničeho nic. Často bývá už od výroby. Jinak ty nemáš vyloženě mrtvý pixel, ale jelikož ti svítí jen červeně, tak máš mrtvé / zaseklé 2 sub-pixely.

 

Co se týče Corsair VI desky - spousta desek prvních ryzenů měla problémy.. moc se o tom nemluvilo, ale sám jsem zažil B350 desku, které odešlo valná většina USB. Výrobci tu první generaci trochu odflákli.

 

Bohužel co se monitoru týče, tak bohužel se obávám, že to na reklamaci opravdu není.

Ovšem pokud se opravdu "z ničeho nic" vytvořil... mozná bych nejdřív zkusil něco z tohoto: https://www.makeuseof.com/tag/best-software-solutions-to-fix-a-stuck-pixel-on-your-lcd-monitor/  nevím jak moc to bude fungovat, jelikož jsem se s tím u moderních LCD zatím nesetkal.

 

Dost bude záležet i na tom, kde byl původně monitor zakoupen, pokud se jedná o Alzu, tak bude dost záležet na třídě panelu, (odkaz - zdroj informací) jelikož se v rámci reklamačního řízení drží přístupu "standard ISO 9241 - což znamená image.png

 

Wikipedia také dodává informaci, že ačkoliv spousta panelů je označena jako Class0, tak výrobci své produkty daleko častěji označují za Class 1. V tvém případě - 2560 x 1440 monitoru - 3,7M pixelů by to vyžadovalo 4 kompletně mrtvé pixely na uznání reklamace.

Bohužel mi tedy nezbývá než popřát hodně štěstí a doporučit "zkusit to reklamační řízení" :/

 

  • Like 2
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

přidávám ještě doplněk: podle oficiální Waranty karty (součástí balení) Asus  to také vypadá, že hlášená vada není dostatečná na reklamaci. Dle jejich požadavků by bylo potřeba mít 6 a více mrtvých sub pixelů - neboli 2 kompletně mrtvé pixely. V takovém případě asi doporučím co nejvíce hledat, zda těch bodů tam nemáš více.

  • Like 1
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 4 hodinami, Dangel napsal(a):

přidávám ještě doplněk: podle oficiální Waranty karty (součástí balení) Asus  to také vypadá, že hlášená vada není dostatečná na reklamaci. Dle jejich požadavků by bylo potřeba mít 6 a více mrtvých sub pixelů - neboli 2 kompletně mrtvé pixely. V takovém případě asi doporučím co nejvíce hledat, zda těch bodů tam nemáš více.

Monitor je zakoupenej na Mall.cz. Bohužel víc než 1 nevidím :/ Zkusím to teda reklamovat... snad to nějak dopadne.

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Prvně asi k LCD, tam je tomu skutečně tak, že se to řídí pravidly certifikace jak psal Dangel. 

U desky bych viděl problém někde jinde a tím je Microsoft vs AGESA (a tedy verze BIOSu), problém s USB výpadky byly oficálně zaznamenány nehledě na výrobce desky. Převážně se to týkalo B550 (a i obecně 500 a 400 řady), ale nevidím důvod, proč by to nemuselo být ani u X370.

Fixovat to měla AGESA od verze AGESA 1.2.0.2 s odkazy např zde: https://www.tomshardware.com/news/amd-suggest-possible-fixes-for-usb-connectivity-issues

 

Já Crosshair VI Hero provozoval cca 2 roky bez nejmenšího problému s Zen a Zen+. nyní mám X470 a Zen2 a nemůžu si stěžovat. 

zaznamenal jsem, nezávisle na desce, i chyby BSOD po určité aktualizaci Windows, jak u majitelů AMD Ryzen, tak u majitelů novějších Intel sestav (Z370 a novější). Na vině bych viděl nějaký soft konflikt či samotnou Microsoft aktualizaci. Důvodem je obecně to, že veškerý software je komplikovanější a složitější a udržet vše bez sebemenší chyby, kterou vyvolá software, je skoro nemožné. Já měl podobné problémy s Crosshair VII Hero (X470) v kombinaci s Ryzen 5 2600X. Poté, co jsme jen switchnul procesor za Ryzen 7 3800X (nepřeinstalovával jsme OS ani jsem nemusel updatovat BIOS), problémy zmizely. Přesto onen 2600X běžel na defaultu a v testech byl plně stabilní, stejně tak DRAM i GPU :)...Na to tedy můžu pak jen říci WTF, protože nevím :)

 

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 23 hodinami, Division2 Ubisoft napsal(a):

asus je taky isty šmelinar ako kazdy iny vyrobca, potrebuju vygenerovať zisk na produkte.

ak nebol notebook oliaty, trebalo to dokazať zo strany servisu.

s grafikou maš smolu, ako sa vravi " bez papiera ani na hajzel" , a nedokazem sa prestat rehotat na inzeratoch kde kazdy druhy tvrdi ze "zaruka u vyrobcu" , no urciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee . len zabudnu napisat taku drobnost ze treba "invoice", preloz si to.

 

a u mna sa osobne veci neohreju viac ako rok takze poruchovost ti nepotvrdim . sam mam asus dosku uz druhu tej istej rady a funguje lepsie ako drahsia gigabyte co sa tyka spolahlivosti a podpory . zato msi nikdy viac nechcem vidiet,  co sa tyka dosiek. monitor msi zatial ok bez zavad.

Já jenom navážu na spolehlivost těch komponent...Já osobně beru značku ASUS jako TOP výrobce, ale jisté doby stejně jako všichni a nejenom výrobci HW komponent, ale napříč celým světem ( a mohu potvrdit potom co dělám cca 8let u společnosti Mountfield a.s. ) se začalo neuvěřitelně šetřit na materiálech. Stejně tak Gigabyte a další mají proto své tzv. spotřební zboží v nejnižších a nižších středních produktech, které neradno moc "přetěžovat" a u svých prémiových řad jako je ROG, Aorus, MAG, MPG a MEG a další...má zákazník jakousi lepší kvalitu.

 

Ale i zde se najdou identické věci, které mají napříč jednotlivými modely komponent stejné výrobní procesy=jednotlivé části a pokud už v základu samo o sobě jde o né zrovna košér kvalitu projeví se i u top modelů, takže dnes opravdu není možné na něco 100% spoléhat.

U mě je zkušenost např. z ASUS 100%, ale jsou to desky a karty z před 10let a více ještě na AMD AM2+, AM3 socketu a s procesory Athlon II a Phenom II.....nebo mladší Asus Z77 Sabertooth s Intel i7 3770k. Momentálně i přes určité reakce z okolí, že MSI není úplně spolehlivá značka ( u některých dokonce s výhružkou, že jim to a to od MSI nesmí do baráku )jsem naprosto spokojen a do této chvíle zatím žádný sebemenší problém....

 

K těm reklamacím zase trochu všeobecně....Každý výrobce potažmo následný prodejce bude odpovědnost za vadu výrobku chtít něčím vyvrátit do takové míry, že zákazník nemá šanci nějak uspět....jako je např. počet vadných pixelů u LCD monitorů. Respektive reklamační podmínky nastaví takovým způsobem, že jsou téměř nesplnitelné anebo rovnou vinu obrátí na zákazníka, jako že používal jejich výrobek v rozporu s návodem apod.

Hezký příklad u prémiových Samsung Galaxy SuperAmoled displejů...Společnost Samsung je stavěná na reklamách svých prémiových telefonů právě na těchto displejích...

ano mají nádherné barvy, krásný kontrast a další, ale např. už Vám dnes nikdo neuzná tzv. vysvícený displej...Dříve se reklamace řešila výměnou, poté opravou, následně softwarovým promazáním-nastavením, ale už nebyla reklamace uznaná...dnes zkuste vypálený displej u Samsungu reklamovat...max. Vám řeknou že si můžete nechat vyměnit displej a třeba u Samsung Galaxy S9+ je to cca 6.490,-kč = nový telefon střední vyšší třídy...

 

Dneska než něco koupím nesleduji jenom tech. specifikace, ale i recenze a názory již nakoupivších zákazníků, kde Vám nejedna taková recenze řekne více než kdejaký placený youtube kanál, který propaguje jen to hezké a max. Vám ukážou, že kabel by mohl být delší apod.

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 15 hodinami, Argo37 napsal(a):

ano mají nádherné barvy, krásný kontrast a další, ale např. už Vám dnes nikdo neuzná tzv. vysvícený displej...Dříve se reklamace řešila výměnou, poté opravou, následně softwarovým promazáním-nastavením, ale už nebyla reklamace uznaná...dnes zkuste vypálený displej u Samsungu reklamovat...max. Vám řeknou že si můžete nechat vyměnit displej a třeba u Samsung Galaxy S9+ je to cca 6.490,-kč = nový telefon střední vyšší třídy...

Ono u toho Samsungu je to zajímavější. Já teď mám problémy s mojí S20 a zjisitil jsem, že oni mají různé záruční podmínky pro různé mobily, takže to, co mi na S20 vymění v rámci záruky by ti třeba na A řadě nevyměnili...

  • Souhlasím 1
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 10 hodinami, milanfon napsal(a):

Ono u toho Samsungu je to zajímavější. Já teď mám problémy s mojí S20 a zjisitil jsem, že oni mají různé záruční podmínky pro různé mobily, takže to, co mi na S20 vymění v rámci záruky by ti třeba na A řadě nevyměnili...

Já jsem tohle zařil přímo se Samsungem Galaxy Note 8 a to v rámci jejich prémium servisu, kdy sice nahlásíte telefonem reklamaci, přijede kurýr, vezme si telefon, dá vám stejný jako zápůjčku ( podobně jako když máte dobrou pojistku povinného ručení a dají v době opravy náhradní vůz ) a pak čekáte až se provede oprava-respektive jak se postaví k reklamaci...a je to hodně o lidech. V autorizovaném servise Vám pomalu řeknou, že to není na reklamaci a u Samsungu stačí zavolat...

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

 

On 29. 4. 2021 at 16:22, Flank3r napsal(a):

Prvně asi k LCD, tam je tomu skutečně tak, že se to řídí pravidly certifikace jak psal Dangel. 

U desky bych viděl problém někde jinde a tím je Microsoft vs AGESA (a tedy verze BIOSu), problém s USB výpadky byly oficálně zaznamenány nehledě na výrobce desky. Převážně se to týkalo B550 (a i obecně 500 a 400 řady), ale nevidím důvod, proč by to nemuselo být ani u X370.

Fixovat to měla AGESA od verze AGESA 1.2.0.2 s odkazy např zde: https://www.tomshardware.com/news/amd-suggest-possible-fixes-for-usb-connectivity-issues

 

Já Crosshair VI Hero provozoval cca 2 roky bez nejmenšího problému s Zen a Zen+. nyní mám X470 a Zen2 a nemůžu si stěžovat. 

zaznamenal jsem, nezávisle na desce, i chyby BSOD po určité aktualizaci Windows, jak u majitelů AMD Ryzen, tak u majitelů novějších Intel sestav (Z370 a novější). Na vině bych viděl nějaký soft konflikt či samotnou Microsoft aktualizaci. Důvodem je obecně to, že veškerý software je komplikovanější a složitější a udržet vše bez sebemenší chyby, kterou vyvolá software, je skoro nemožné. Já měl podobné problémy s Crosshair VII Hero (X470) v kombinaci s Ryzen 5 2600X. Poté, co jsme jen switchnul procesor za Ryzen 7 3800X (nepřeinstalovával jsme OS ani jsem nemusel updatovat BIOS), problémy zmizely. Přesto onen 2600X běžel na defaultu a v testech byl plně stabilní, stejně tak DRAM i GPU :)...Na to tedy můžu pak jen říci WTF, protože nevím :)

 

Tak to mě moc netěší, každopádně o reklamaci se pokusím. Třeba budu mít štěstí.

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 12 hodinami, milanfon napsal(a):

Ono u toho Samsungu je to zajímavější. Já teď mám problémy s mojí S20 a zjisitil jsem, že oni mají různé záruční podmínky pro různé mobily, takže to, co mi na S20 vymění v rámci záruky by ti třeba na A řadě nevyměnili...

Co přesně za problémy se svojí s20 máš? 

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 18 minutami, milanfon napsal(a):

Utrhnul se objektiv od kamery, takže mám na fotkách černý lem.

Zrovna včera jsem četl, že jde na Samsung právě kvůli tomuhle hromadná žaloba, protože úmyslně a vědomě dal do prodeje produkt s tzv. kurvítkem a reklamace záměrně neuznává....viz odkaz na článek...Samsung čelí hromadné žalobě. Může za to „kurvítko“ u telefonů řady Galaxy S20 (mobilizujeme.cz)

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 57 minutami, Argo37 napsal(a):

Zrovna včera jsem četl, že jde na Samsung právě kvůli tomuhle hromadná žaloba, protože úmyslně a vědomě dal do prodeje produkt s tzv. kurvítkem a reklamace záměrně neuznává....viz odkaz na článek...Samsung čelí hromadné žalobě. Může za to „kurvítko“ u telefonů řady Galaxy S20 (mobilizujeme.cz)

To se nedivím no, to sklíčko a celkově objektivy jsou na tom mobilu prostě divný. Každopádně ne telefonu mi řekli, že je to na reklamaci, ale ještě jsem neměl čas jim to dát, tak uvidíme :D 

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
  • 2 weeks later...

Hoši, monitor jsem ještě nereklamoval, ale všiml jsem si další vady. Nevíte náhodou co to může být? Mrtvé pixely? Všiml jsem si toho na černé ploše. Když monitor zobrazuje cokoliv jinýho, tak to nevidím.

IMG_1094.jpg

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

je to vidět i při zapnutí PC, tzn když PC postuje (není ve Windows) a rozsvítí se obrazovka? Co je to za model LCD? Přijde mi to z toho co vidím spíše jak obrazovka noťasu... 

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Ke komentování se musíte přihlásit nebo si vytvořit účet

K zanechání komentáře musíte být člen

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet v naší komunitě.

Zaregistrovat se

Přihlásit se

Už máte účet? Přihlašte se zde.

Přihlásit se teď
×
×
  • Vytvořit nové...