Jump to content
jirkasta

Ninebot by Segway KickScooter ES1

Recommended Posts

Již delší dobu jsem přemýšlel o zakoupení elektrické koloběžky, na které bych se mohl přibližovat v některých případech do práce a mimoto také vozítko na výlety místo kola, které je poměrně neskladné a není s ním téměř nikde možné jezdit veřejnou dopravou vyjma vlaků. K rozhodnutí mě popohnal i fakt, když zdražili cenu za využití sdílených koloběžek Lime na tak vysokou úroveň, že je už opravdu použitelná pouze pro turisty (čímž akorát vzniká bordel v centru podobný vozítkům Segway - v takovém případě bych Lime zakázal stejně jako všechno ostatní zakázané již v minulosti). Za 1,5 km jízdu si Lime naúčtoval klidně i částku kolem stovky, za kterou si lze na podobnou vzdálenost pomalu půjčit Fabii z car-sharingu... Lime má navíc obrovskou nevýhodu toho, že je pouze v širším centru a sídliště, kde by se tato služba (ale za rozumné peníze) hodila asi nejvíc neobsluhuje (proč asi).

Proto jsem začal uvažovat o koupi něčeho podobného a v úvahu připadaly prakticky jen dva modely - Xiaomi Mi Scooter 2 a Ninebot by Segway KickScooter ES1. První jmenovaný model jsem vyloučil po tom, co jsem se v recenzích dočetl, že se jim rádi píchají gumy a nejdou jednoduše měnit. To se u Ninebotu stát nemůže, neboť má kola pevná s odpružením. Pro Ninebot také hrála skutečnost, že se jedná o známou značku a konstrukční zpracování je kvalitní (což se potvrdilo i po koupi).

Výrobce udává, že na jedno dobití ujede koloběžka 25 km maximální rychlostí 20 km/h bez přídavné baterie. Dojezd se však týká jen lehčích jedinců. Já s váhou asi kolem 100 kg mám dojezd výrazně nižší, v praxi jsem naměřil na rovné cyklostezce na neúsporný mód dojezd zhruba 12-13 km. I proto již uvažuji o nákupu přídavné baterie, která dojezd zdvojnásobí a zvýší i proud tekoucí do motoru v kopcích. Co se týče rychlosti, koloběžka se mnou jela nejvíc 22 km/h po rovině. Udávaná hmotnost koloběžky je 11 kg, což se v praxi ještě snese.

Jízda na této koloběžce je velmi kvalitní, bez přídavné baterie je však potřeba počítat u těžších uživatelů s vlažnějšími rozjezdy. Díky absenci pořádného odpružení ucítíte po cestě každou nerovnost, s čímž se však musí u těchto koloběžek počítat. Motor má jmenovitý výkon 0,25 kW, maximální výkon je pak podle specifikací 0,5 kW. Regulaci výkonu a celkové chování koloběžky ovládá docela šikovný firmware, díky kterému lze nastavit nejen maximální rychlost, ale i tempomat. Dále máte na výběr ze tří jízdních režimů - eco, normální a sport. Bez přídavné baterie jsem nezaznamenal žádný rozdíl mezi normálním a sport režimem, eco režim pak výrazně omezí příkon do motoru a maximální rychlost upraví pro nejlepší poměr výdej energie/dojezd.

Nabíjení probíhá příkonem 60 W z klasické nabíječky přidané ke koloběžce. Trvá kolem tří hodin, což je tedy poměrně hodně. Čekal bych, že baterie umožní nějaké rychlé nabíjení s příkonem alespoň takovým, jaký může být odběr z motoru. Zřejmě nejspíš zvítězila maximální bezpečnost nabíjení...

Zatím jsem celkově s koloběžkou spokojený. Je to ideální dopravní prostředek na místa, která nejsou dopravně frekventovaná, ideálně do cyklopruhů či cyklostezek, což centrum Prahy (a bohužel mnohdy i další čtvrtě) není, i proto je Lime bohužel akorát postižená hračička pro turisty. Velká výhoda koloběžky je možnost přepravy veřejnou dopravou, na rozdíl od kola.

20190806_161309.thumb.jpg.c220dd528b65bc12757ee600c7b2e023.jpg

  • Like 4

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Musím ještě reagovat dodatkem. Dokoupil jsem si přídavnou baterii a musím potvrdit, že koloběžka má najednou výrazně lepší příkon do motoru. V aplikaci, která v reálném čase ukazuje parametry baterie vyplynulo, že každá z baterií vydá maximálně 10 A při cca 36 V. Při brzdění motorek velmi účinně rekuperuje energii zpět do baterie. Při troše nadsázky lze říci, že opakovaným sjezdem z Ještědu a opětovném výjezdu nahoru lanovkou jste schopni nabít koloběžku rychleji než nabíječkou, neboť při maximálním brzdění dobíjí i 5x rychleji :D Kdo chce tedy mít svižné rozjezdy, a je asi celkem jedno, jestli váží 70 nebo 100 kg, a hlavně 2x větší dojezd, přídavnou baterii rozhodně doporučuji. Jediná nevýhoda je, že tím koloběžka nakyne o 2 kg.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Ke komentování se musíte přihlásit nebo si vytvořit účet

K zanechání komentáře musíte být člen

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet v naší komunitě.

Zaregistrovat se

Přihlásit se

Už máte účet? Přihlašte se zde.

Přihlásit se teď

×
×
  • Create New...