Jump to content

Ejpovický tunel v provozu!


Recommended Posts

Dnešním dnem byl zahájen provoz s cestujícími v jednom z tubusů Ejpovického tunelu u Plzně. Se svou délkou 4150 metrů se stal nejdelším železničním i silničním tunelem v ČR a trasu z Prahy do Plzně zkrátil o 6 km. Rychlost byla zvýšena ze stávajících 80 km/h na 160 km/h, přičemž návrhová maximální rychlost tunelu je 200 km/h a jízdní dobu z Prahy do Plzně zkrátil o 11 minut.

Do úplné modernizace trati Praha - Plzeň zbývá dořešit úsek z Prahy do Berouna, který je v žalostném stavu. Zde se uvažuje o mnohem delším tunelu pod Českým krasem.

image.thumb.png.c3668308b28df2e1b52f54d4eb6ab85c.png

Nová trať zakreslena modře, stará trať je zakreslena v mapě přes Chrást

  • Like 1
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

U nás (Ústí nad Orlicí - Choceň) se o železničních tunelech taky nějakou dobu mluví. Mohli by to napojit do jednoho celku s Choceňským tunelem, to by pak byla délka. Kappa

Dodatek: Jen se mi zdá, že těch 200km/h je trochu malá maximálka. Ale nejsem znalec...

Dodatek 2: Trochu mi ty tunely připomínají, jak hraju TTD.

Editoval(a) Barendol
Dodatek
Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 35 minutami, Barendol napsal(a):

U nás (Ústí nad Orlicí - Choceň) se o železničních tunelech taky nějakou dobu mluví. Mohli by to napojit do jednoho celku s Choceňským tunelem, to by pak byla délka. Kappa

Dodatek: Jen se mi zdá, že těch 200km/h je trochu malá maximálka. Ale nejsem znalec...

Dodatek 2: Trochu mi ty tunely připomínají, jak hraju TTD.

Maximálka to není, samozřejmě můžou mít tunely i daleko vyšší rychlosti. V Česku na tratích, které nejsou od začátku stavěny jako vysokorychlostní ale vyšší rychlost nejde z mnoha důvodů.

Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Ke komentování se musíte přihlásit nebo si vytvořit účet

K zanechání komentáře musíte být člen

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet v naší komunitě.

Zaregistrovat se

Přihlásit se

Už máte účet? Přihlašte se zde.

Přihlásit se teď
×
×
  • Vytvořit nové...