Jump to content
jirkasta

Jak donutit Premiere využít pro rendering grafiku?

10 Příspěvků k tomuto tématu

Ahoj, lámu si hlavu nad tím, jak střižně Premiere Pro říci, aby používala grafickou akceleraci. Právě renderuji 8K video a asi uznáte, že na herním CPU to trvá věčnost. Bohužel nevím, jak grafiku využít. Prmeiere by to snad měl podporovat, navíc je to GTX 1080, takže bych předpokládal, že o podporu téhle karty nebude nouze. Navíc renderuji v kodeku HEVC (u 8K to ani jinak nejde), a to to je pomalejší... Díky za nápady.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Když půjdeš do nastavení projektu, měl by tam mít zapnutou akceleraci přes CUDA. Jde to taky poznat podle toho, že ta timeline je potom označena žlutě v místech, kde lze renderovat přes GPU. Ano, některé efekty, apod. nejdou přes GPU renderovat, takže na to si musíš dát pozor.

2018.06.07-20.48.png

  • Like 1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 2 hodinami, milanfon napsal(a):

Když půjdeš do nastavení projektu, měl by tam mít zapnutou akceleraci přes CUDA. Jde to taky poznat podle toho, že ta timeline je potom označena žlutě v místech, kde lze renderovat přes GPU. Ano, některé efekty, apod. nejdou přes GPU renderovat, takže na to si musíš dát pozor.

Aha, tak to nastavený mám, žlutou linku taky, ale GPU to nezatěžuje... Tak nevím, kde je chyba :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 7 hodinami, jirkasta napsal(a):

Aha, tak to nastavený mám, žlutou linku taky, ale GPU to nezatěžuje... Tak nevím, kde je chyba :D

Podle mě malá VRAM. To je u Premeire hodně potřeba. Tvých 8GB je dobré na FHD a možná i 4K rendering, ale pro 8K je to málo. Tam alespoň 24GB. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 5 hodinami, milanfon napsal(a):

Podle mě malá VRAM. To je u Premeire hodně potřeba. Tvých 8GB je dobré na FHD a možná i 4K rendering, ale pro 8K je to málo. Tam alespoň 24GB. 

Máš pravdu, u FHD a 4K to akceleruje, nicméně pouze přerušovaně... Trochu mě mrzí, že někdy během renderingu grafická akcelerace vůbec nefunguje, je to spíš jako na houpačce. Používáš HEVC, nebo zatím H.264? Já právě nevím, jestli na HEVC přecházet kvůli času renderingu. A taky nechápu, co u HEVC znamená quality, jestli to jako značí vyšší výkon za účelem nižší velikosti, nebo ztrátu kvality obrazu.

Ještě jedna otázka: Jaký je rozdíl mezi CBR a VBR a co je dobrý používat?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 43 minutami, jirkasta napsal(a):

Máš pravdu, u FHD a 4K to akceleruje, nicméně pouze přerušovaně... Trochu mě mrzí, že někdy během renderingu grafická akcelerace vůbec nefunguje, je to spíš jako na houpačce. Používáš HEVC, nebo zatím H.264? Já právě nevím, jestli na HEVC přecházet kvůli času renderingu. A taky nechápu, co u HEVC znamená quality, jestli to jako značí vyšší výkon za účelem nižší velikosti, nebo ztrátu kvality obrazu.

Ještě jedna otázka: Jaký je rozdíl mezi CBR a VBR a co je dobrý používat?

No to je právě kvůli těm efektům. Já používám H.264 s YT 1080p presetem, protože YT to dokáže lépe zpracovat a stejně je to jinak zbytečné ukládat větší soubory na disku. Právě H.265 je někdy náročnější na zpracování a s některými zařízeními se jednoduše nemá rád. Dost by ti ale pomohla integrace QuickSyncu (integrované grafiky Intel CPU), která je v nové verzi Premiere (myslím 2018.1). Já tedy vždy používám zásadně starší verzi, protože se nechci 2 dny trápit s laděním, ale tobě by to podle mě dost pomohlo. To quality podle mě znamená to stejné jako u H.264 a podobných kodeků, tedy prostě nějaká maska. Jinak CBR - constant bitrate a VBR - variable.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 3 hodinami, Tvoje Máma napsal(a):

No to je právě kvůli těm efektům. Já používám H.264 s YT 1080p presetem, protože YT to dokáže lépe zpracovat a stejně je to jinak zbytečné ukládat větší soubory na disku. Právě H.265 je někdy náročnější na zpracování a s některými zařízeními se jednoduše nemá rád. Dost by ti ale pomohla integrace QuickSyncu (integrované grafiky Intel CPU), která je v nové verzi Premiere (myslím 2018.1). Já tedy vždy používám zásadně starší verzi, protože se nechci 2 dny trápit s laděním, ale tobě by to podle mě dost pomohlo. To quality podle mě znamená to stejné jako u H.264 a podobných kodeků, tedy prostě nějaká maska. Jinak CBR - constant bitrate a VBR - variable.

Ale já použil efekt typu zmenšení a přesunutí v rámci obrazovky, abych tam měl 4 videa v okně... :D To snad zpracovat může... Upřímně by se mi docela hodilo, aby to umělo akcelerovat u stabilizace obrazu, protože to je vždycky záhul :D 

Co konkrétně přinese ten QuickSync? Proč mám starší verzi ti napíšu na FB :D 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Tak teď mám žlutou linku u FHD videa 60 FPS a stejně grafika nejede. Nechápu, co s tím je...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
On 8. 6. 2018 at 16:55, jirkasta napsal(a):

Ale já použil efekt typu zmenšení a přesunutí v rámci obrazovky, abych tam měl 4 videa v okně... :D To snad zpracovat může... Upřímně by se mi docela hodilo, aby to umělo akcelerovat u stabilizace obrazu, protože to je vždycky záhul :D 

Co konkrétně přinese ten QuickSync? Proč mám starší verzi ti napíšu na FB :D 

Tak stabilizace a podobné efekty jdou pouze přes CPU, ale ten zbytek by to mělo dávat normálně přes grafiku. Ten QuickSync vlastně dělá to, že využívá k rederingu integrovanou grafiku v Intel procesoru. 

On 26. 6. 2018 at 15:12, jirkasta napsal(a):

Tak teď mám žlutou linku u FHD videa 60 FPS a stejně grafika nejede. Nechápu, co s tím je...

Jak jsi to poznal? Že ti systém neukazuje využití grafiky? To je docela logické, protože pro grafiku to skoro není žádná zátěž.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích
Před 49 minutami, milanfon napsal(a):

Jak jsi to poznal? Že ti systém neukazuje využití grafiky? To je docela logické, protože pro grafiku to skoro není žádná zátěž.

Aha, tak to je škoda... Myslel jsem, že tím mohu hodně urychlit rendering, přitom renderuji přibližně 2x déle než přehrávám...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatních sítích

Ke komentování se musíte přihlásit nebo si vytvořit účet

K zanechání komentáře musíte být člen

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet v naší komunitě.

Zaregistrovat se

Přihlásit se

Už máte účet? Přihlašte se zde.

Přihlásit se teď


×