Jump to content

jirkasta

Moderátor
  • Počet Příspěvků

    2 199
  • Registrován(a)

  • Naposledy navštívil(a)

Reputace mezi komunitou

529 Božská!

5 Sledujících

O uživateli jirkasta

  • Rank
    Už snad specialista na xDSL linky a poslední míli

PC Sestava

  • CPU
    Intel i7-7700K
  • Chladič CPU
    Fera 3 HE1224
  • Grafická karta
    MSI GeForce GTX 1080 GAMING X
  • Základní deska
    MSI Z270 GAMING M3
  • RAMky
    Corsair Vengeance LPX Black (2x8GB) 3000 MHz
  • SSD
    Samsung 850 EVO - 250GB, Samsung 970 EVO Plus - 500GB
  • HDD
    WD Blue - 2TB
  • Zdroj
    EVGA SuperNova 550 G3 550W
  • Bedna
    Zalman Z3 Plus (černá)
  • Monitor
    Nějaký Philips
  • Myš
    Nějaký Microsoft
  • Klávesnice
    Trust GXT 280

Poslední Návštěvníci

zobrazení profilu
  1. jirkasta

    Názory na build?

    Popravdě, rozdíl mezi Ryzen 7 2700 a Ryzen 5 2600 není téměř žádný. Akorát, že 2600 je o pár stovek levnější. Má akorát méně jader, takže 2700 je v multijádru o kousek svižnější, což ale stejně při hrách nepocítíš. https://cpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-Ryzen-7-2700-vs-AMD-Ryzen-5-2600/3957vs3955
  2. jirkasta

    Lenovo L340

    No, můj monitor je stále ten no name FHD Philips, takže byť vlastním AMOLED na S9+, určitě mě to nepřekvapí
  3. jirkasta

    Lenovo L340

    No, to je asi pravda. Stejně jen ten rozdíl opravdu minimální a ten notebook mám jen na to, když budu někde déle mimo domov nebo na dlouhé pauzy v práci. Jde jen o to, abych si na tom mohl třeba zapnout Train SImulator a ukázat kolegům, že jsem taky strojvedoucí A samozřejmě když už to kupuju, tak si koupím to, co pojede pořádně, a ne Pentium... Jinak se mi i zdá, že má ta Y540 lepší obrazovku. V recenzích obrazovku L340 celkem zkritizovali.
  4. jirkasta

    Lenovo L340

    Byl jsem dnes v Alze a myslím, že půjdu do Legionu, ta konstrukce je opravdu lepší a líp vypadají kratší okraje u obrazovky. Jinak Lenovo tam má stále tři prdele noťasů s osmičkovým Intelem Na tvou recenzi si počkám. Nabíječka je krásná no
  5. jirkasta

    Našel jsem

    Myslím, že bohatě stačí tato sekce, dobré nabídky si každý musí odfiltrovat sám. Moc kategorií také škodí. Ale můžeš to navrhnout Milanovi.
  6. jirkasta

    Lenovo L340

    Takže spíš doporučuješ si ty tři tisíce připlatit a jít do Y540? Chci se na tu konstrukci L340 zajet podívat do Alzy, ale pokud říkáš, že má výborné chlazení, volbu zvážím. Y540 tam budou mít určitě vystavenou taky. Má sice trochu netradiční mohutnější vzhled, ale záleží mi spíš na funkčnosti, což tenhle jistě splňuje líp. Dík
  7. Co si myslíte o notebooku Lenovo L340? Na to, že je v kombinaci s procesorem i5 a grafikou GTX 1650 nejlevnější na trhu, nevypadá vůbec špatně. Připomínám, že je bez OS, což je skvělý parametr, díky tomu ušetřím 1500 Kč. Kámoš si ho kupuje a já uvažuji o tom, že si ho pořídím taky (nechci do notebooku sypat 30 000, když ho potřebuji jen občas třeba na výlety, na výkon mám stolák). Škoda, že není bez OS i nějaký model s i7. https://www.czc.cz/lenovo-l340-15irh-gaming-modra_3/278141/produkt Mezi konkurenty bez OS by mohl být jedině další Lenovo, které je ovšem za stejné parametry o 3000 Kč dražší: https://www.alza.cz/lenovo-legion-y540-15?dq=5736159 Nebo tento Asus, který je o 1000 Kč levnější, ale vzhledově není tak líbivý a má starší generaci i5. https://www.alza.cz/asus-x571?dq=5695841 Co si o tom myslíte? EDIT 10:35: Ještě jsem si v recenzích přečetl, že má plastové tělo a že není nejpevnější - to mi je v této cenové kategorii celkem jasné, ale já ho budu přenášet poměrně málo, určitě ne každý den. V tomto asi nebude pro mě nějak zásadní problém.
  8. jirkasta

    Našel jsem

    Tak paráda, občas má smysl i tato sekce
  9. jirkasta

    Prehrievanie počitača

    Tak to je neřešitelný problém. I tak se mi nezdá, že by měla tato skříň tak špatný airflow. Jaký mají větráky na case průtok?
  10. jirkasta

    Prehrievanie počitača

    Ta je celkem drahá, i dle počtu větráčků pochybuji, že by měla nějak šizený airflow tak, že by ti to peklo takovým způsobem PC. Jak tu doporučují ostatní, nějaký si přikup, já jsem si do své case jeden taky dokupoval.
  11. Jde nějak toto udělat? Nikde v nastavení jsem to nenašel. Nejlépe, kdyby se v Chromu otevřela nová záložka rovnou s vyhledaným dotazem na Googlu, by bylo opravdu super. Totéž funguje právě v rámci Edge a Bingu, a já to chci z pochopitelných důvodů převést na Google do Chromu, který používám. Díky za případné tipy
  12. jirkasta

    vysvetlite mi

    Tipuju, že většina zde diskutujících nemá ani páru, co to je lopta
  13. jirkasta

    Staré vagóny

    To bych ti musel popsat funkci vzduchových brzd, a to není jednoduché. Ve zkratce má každý vlak průběžné potrubí v provozním stavu natlakované na 5 bar, a brzda vozu reaguje na pokles tohoto tlaku v potrubí. Vůz má pro brzdu vlastní vzduchojem. Strojvedoucí by musel odvětrat vzduchojemy na každém voze zvlášť, aby vlak ujel a nešel zabrzdit, proto je to v soupravě vozů prakticky nemožné. Stalo se to ale u motoráku - strojvedoucí šel cosi opravovat, stopl motor, takže kompresor neběžel, předtím brzdičem odvětral průběžné potrubí, venku pak i brzdový vzduchojem, tudíž vůz neměl z čeho doplnit tlak do brzd a rozjelo se to bez něj. Pak je jediná možnost, pokud nevíš, jak to na stanovišti natlakovat zpět, ruční brzda, která nefunguje na vzduchovém principu a slouží pro odstavení vozidel. Brzdíš podle toho, jak ti to přikazují návěstidla nebo předvěstníky na trati, samozřejmě i do zastávek a stanic.
  14. jirkasta

    Staré vagóny

    Stejně jako ti výrobce komponentů neřekne své know how, i výrobci kompozitních zdrží si svoje směsi materiálů drží v tajnosti. I hlavní sirup Kofoly je tajný O brzdách je ale důležité spíš vědět, jak vůbec fungují, než jak jsou konstruovány Mohlo by ti to zachránit život. Za určitých velmi specifických okolností se může stát, že v případě problému nebude fungovat záchranná brzda. Pak je tvoje jediná možnost zatáhnutí co největšího počtu ručních brzd ve vozech. To by ale mohlo nastat pouze průnikem asi tří situací, které jsou už samy o sobě extrémně nepravděpodobné.
  15. jirkasta

    Staré vagóny

    No GW Train má také vyjma těch 816 všechno dovezené z Německa A o rychlosti 140 km/h si může nechat tuplem zdát Abys neřekl, že jsem tě odflák, tak jsem si speciálně kvůli tobě otevřel tabulky traťových poměrů tam v té vaší dědině a zjistil jsem, že tam skutečně máte trať maximálně na 120 km/h Holt budeš muset do Prahy. To je ale právě tím, že první trať na 140 km/h se otevřela až někdy v roce 1989 u Břeclavi (tudíž ty vozy byly defakto pro ČSSR nadčasové), a vaše tratě byly naposledy předělávány bůhvíkdy za bolševika především pro účely vozby uhlí. Železnice byla poslední dekádu do revoluce zanedbávaná, v osmdesátých letech už byly rozdíly na železnici mezi západními zeměmi a ČSR dost znát. A v divokých devadesátkách zase ODSáci u moci chtěli železnici pomalu zrušit, takže ono je to prašť jako uhoď.
×
×
  • Create New...