Jump to content

jirkasta

Moderátor
  • Počet Příspěvků

    2 237
  • Registrován(a)

  • Naposledy navštívil(a)

Reputace mezi komunitou

543 Božská!

5 Sledujících

O uživateli jirkasta

  • Rank
    Už snad specialista na xDSL linky a poslední míli

PC Sestava

  • CPU
    Intel i7-7700K
  • Chladič CPU
    Fera 3 HE1224
  • Grafická karta
    MSI GeForce GTX 1080 GAMING X
  • Základní deska
    MSI Z270 GAMING M3
  • RAMky
    Corsair Vengeance LPX Black (2x8GB) 3000 MHz
  • SSD
    Samsung 850 EVO - 250GB, Samsung 970 EVO Plus - 500GB
  • HDD
    WD Blue - 2TB
  • Zdroj
    EVGA SuperNova 550 G3 550W
  • Bedna
    Zalman Z3 Plus (černá)
  • Monitor
    Nějaký Philips
  • Myš
    Nějaký Microsoft
  • Klávesnice
    Trust GXT 280

Poslední Návštěvníci

zobrazení profilu
  1. jirkasta

    Hledání herního monitoru

    OK, díky, asi nebudu experimentovat a zůstanu u klasiky 24 palců nezakřivený. QHD je podmínka, protože u FHD člověk vidí rastr. KDyž už mám GTX 1080, tak ji chci taky trošičku využít. Dík
  2. Čauky komunito, časem chci obnovit už tu poslední věc, kterou mám na svém PC zcela původní pocházející z ještě původní sestavy, když nepočítám repráky, se kterými jsem spokojen - monitor. Podmínka je rozlišení QHD, G-sync (stačí i compatible), 144 Hz nebo vyšší, DisplayPort konektor. Pár tipů bych už měl, vás se ale chci zeptat na nějaké drobnosti: Názor na zakřivené monitory? Má to cenu? Stačí 24 palcový, nebo byste šli spíš do většího? Zaujal mě například tento: https://www.czc.cz/aoc-ag241qg-led-monitor-24/201933/produkt Ale radši bych šel do trochu levnějšího i za cenu toho, že to nebude plný G-sync. Děkuji za postřehy.
  3. Tak přece jen jsem se nemýlil
  4. Dnes dochází k mnoho let žádané změně, kdy u paušálu trvající déle než 3 měsíce nebudete muset platit za přechod k jinému operátorovi ani korunu smluvní úhrady. Nebude ani nutné zařizovat si výpověď číslem ČVOP, jak tomu bylo doposud - vše potřebné zajistí nový operátor, ke kterému se přihlašujete. Pokud byste byli s operátorem hluboce nespokojení a nechtěli čekat ani tři měsíce, v tomto období si smí původní operátor naúčtovat úhradu ve výši maximálně 5 % zbývajících měsíčních paušálů. To v praxi znamená, že zaplatíte zhruba nejvýše jeden měsíční paušál. Další důležitá změna je, že převod mezi operátory nesmí trvat déle než 2 pracovní dny. To je taktéž jistě pozitivní zpráva. Kromě toho má nově ČTÚ zákonnou povinnost zveřejnit nezávislý bezplatný srovnávací nástroj cen operátorů, což již dnes zvládá (má akreditaci) Tarifon a Tarifomat. Doufejme, že novela zákona zlepší kvalitu služeb, neboť teď už operátoři jiný nástroj, jak si u sebe udržet zákazníky, mít už nebudou. Výňatek ze zákona č. 311/2019 Sb, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích: Informace o výši úhrady, která smí být v případě smlouvy se spotřebitelem požadována pouze, pokud smlouva skončí do tří měsíců od uzavření, a která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna dvacetina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nebo jedna dvacetina součtu minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, přičemž výše úhrady se počítá z částky placené v průběhu trvání smlouvy, a pokud je poskytována sleva oproti ceníkové ceně, nelze určit výši úhrady z ceníkové ceny. Využije-li účastník právo podle § 34 odst. 1, dojde k zániku smlouvy nejpozději počátkem prvního pracovního dne následujícího po uplynutí lhůty 2 pracovních dnů, která začne běžet, jakmile přejímající poskytovatel služby vyrozumí opouštěného poskytovatele služby podle § 34 odst. 8. Účastník, který hodlá uzavřít smlouvu o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti s jiným podnikatelem zajišťujícím veřejnou komunikační síť nebo poskytujícím veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, než se kterým má uzavřenu smlouvu o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti (dále jen „přejímající poskytovatel služby“), může zároveň přejímajícího poskytovatele služby požádat o zajištění přenesení telefonního čísla.
  5. jirkasta

    Vzhled vnitřku case

    Už ne.
  6. Zkus ještě honit vzduch stolním ventilátorem do otevřené bedny. Jinak si to asi blbě přepastoval.
  7. jirkasta

    internet?

    Jakýkoliv z poskytovatelů, který nabízí služby konečným uživatelům (seznam je někde na mapě Zrychlujeme Česko) tě připojí na jakékoliv přípojce. Už pak záleží na domluvě s konkrétním poskytovatelem, např. jaké koncové zařízení budeš používat. Aktuálně je žhavá novinka Terminátor, což je odladěný modem přímo od CETINu zakončený klasickou ethernetovou přípojkou. Ten si můžeš napojit třeba na stávající Wi-Fi vysílač nebo rovnou kabelem k PC.
  8. jirkasta

    internet?

    Telefonní linka patří už několik let společnosti CETIN a O2 na ní pouze poskytuje služby podobně jako dalších asi 12 poskytovatelů. Rychlosti záleží na délce metalického vedení k ústředně, kvalitě kabelů a technologii na ústředně. Není pravda, že je metalika pomalá, modernizuje se síť a průměrná rychlost je již přes 70 Mb/s. Agregace je zde jen teoretická, prakticky tě neomezuje (i ve špičce maximální technická rychlost) a vyznačuje se vysokou stabilitou a nízkým pingem, já ho mám doma kolem 7 ms. To ti žádná Wi-Fi nenabídne.
  9. @milanfon a ostatně i @Dangel a @Harrybudou mít radost. Již stovky cikánů z východního Slovenska emigrovalo do hnědouhelné pánve do měst typu Most, Chomutov a Ústí. Dostanou zde mnohem větší dávky než v oblasti Košic a slovenštinou (pokud jí rozumí a nemluví "jistým" dialektem) se zde domluví. Pro region to neznamená nic dobrého. Jsou hluční, agresivní v nemocnicích, simulují, nemají zdravotní pojištění, pracují načerno. Místní jsou nešťastní. Neumí žít v bytech, vrací se ke kočovnému životu. Už rozumím tomu, proč zde jsou tak levné byty Kdo by chtěl odemykací odkaz na iDNES k prémiovému zdrojovému článku, asi mohu soukromě ve zprávě poskytnout.
  10. jirkasta

    cvrlikanie disku (asi čitacia hlava)

    Jak jsou staré?
  11. jirkasta

    Vlakem po vysokorychlostní trati

    Já zas zapomněl... Ach jo. Už funguje.
  12. Včera jsem strávil celkem 2 úplné dny ve Francii, v rámci čehož jsem absolvoval mimo návštěvy unikátu "tramvaje na pneumatikách" v Nancy jízdu nízkonákladovým dopravcem Ouigo pod hlavičkou SNCF. Jedná se o dopravce vlastnící vysokorychlostní vlaky TGV Duplex s úpravou pro vlastní potřeby, např. bez jídelního vozu. Další omezení způsobují, že může být levnější než klasické TGV. TGV Duplex je vlak od výrobce Alstom s maximální provozní rychlostí 320 km/h. Jeho upravená verze je držitelem platného světového rychlostního rekordu po klasické železnici (574,8 km/h). Jeho nejdůležitější vlastnost je, že je dvoupatrový. Pojme tedy až o 45 % více cestujících než standardní jednopatrový vlak. Primárně byl vyvinut kvůli odlehčení přetížené vysokorychlostní tratě (VRT) Sud-Est. VRT ve Francii jsou obvykle stavěny tak, aby probíhaly pokud možno bez omezení rychlosti, tedy mimo města. Pokud tedy vlak potřebuje sjet do mezistanice, napojí se na klasickou konvenční trať skrze odbočku. Vypadá to velice podobně jako sjezd z dálnice. Následně se opět jinou nebo stejnou odbočkou napojí zpět. To je případ i trati TGV Est z Paříže do Štrasburku, s konstrukční rychlostí 320 - 350 km/h. Já jsem absolvoval po VRT vzdálenost necelých 100 km z Metz do Štrasburku, této části otevřenou v roce 2016. Setkání klasického TGV Réseau vyrobeného v roce 1992 o maximální rychlosti 300 km/h a dvoupatrového TGV Duplex (Ouigo) Zásadní pro stavbu VRT je její rovinatost. Nejmenší přípustné poloměry oblouků bývají 6000 m, u novějších tratí s konstrukční rychlostí 350 km/h a více i 7000 m s náležitě převýšenou vnější kolejnicí (pro srovnání: pro "českou" rychlost 160 km/h stačí oblouk o poloměru 1350 m; A důvod? Kdo absolvoval autoškolu, tak jistě ví, že se při dvojnásobné rychlosti přece odstředivá síla v oblouku zvyšuje čtyřikrát!) To je samozřejmě výzva pro projektanty, kteří takovou stavbu musí procpat terénem, navíc o maximálním sklonu 35 promile. Proto na takových tratích bývá spoustu mostů, tunelů, náspů i zářezů, což stavbu neúměrně prodražuje. Interiér TGV Duplex dopravce Ouigo Jak jsem již částečně psal, cestoval jsem s TGV Duplexem celkově asi 140 km, z toho necelých 100 km po VRT rychlostí 320 km/h. Tuto cestu po VRT jsme zvládli za 18 minut! Překonal jsem tím o 120 km/h svůj dosavadní rychlostní rekord jízdy vlakem. Krajina ubíhá dvojnásobně rychleji než při cestování vlakem v ČR tak, že se pomalu ani nestíháte zaměřovat na blízké body. Dohraje vám písnička, a jste o 15 km jinde. Je to jistě zážitek, který při návštěvě Francie nesmíte opomenout.
  13. jirkasta

    [REPOST] Dex a jeho inzerát

    Bazarové ceny ale mohou být zbytečně nastřelené. Lidé si neumí porovnat výtěžnost ve smyslu cena/výkon/záruka/architektura. Chce to trošičku vědět, co a jak. Můžeš to hodit na Bazoš, kde to ti to třeba někdo nezasvěcený koupí, ale myslím, že na specializovaném fóru nebudeš mít šanci.
  14. jirkasta

    [REPOST] Dex a jeho inzerát

    Pardon, asi jsem zadával jiný procesor. Každopádně i ve srovnání s 1800X se jedná téměř o stejně výkonný procesor (na jedno jádro úplně) s tím, že máš záruku od začátku a novější architekturu. https://cpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-Ryzen-7-1800X-vs-AMD-Ryzen-5-2600/3916vs3955 Jediné, co nám tady může teoreticky zaručit je to, že byl první majitel a že s tím snad nedělal žádné psí kusy. Pak cena třeba o pětistovku naroste, ale stejně za nabízenou cenu 5000 Kč se celý set nevyplatí kupovat.
  15. jirkasta

    [REPOST] Dex a jeho inzerát

    To spíš vypadá dražší ta deska. CPU o vyšším výkonu seženeš nový za 3,3k a s deskou i chladičem by ses do 6k vešel a měl bys všechno nové.
×
×
  • Create New...